Környezetvédelem

A zöld marketing

Első

A marketing már a mindennapjaink része, mindenhol találkozhatunk vele és mindig a szemünk előtt van, még ha nem is látjuk, mint egy rejtett reklám. Mindennapunk része, tehát szinte természetessé vált, nem lenne izgalmas és hasznos ezt a természetes dolgot az életünkben zöldebbé tenni?

Ez a fejlesztés Magyarországon nem elterjedt, viszont a nyugati országok már előszeretettel használják, hiszen a fenntartható út választásával sokat profitálnak és a vállalkozásuk megítélése is javul. Nagyon fontos, hogy a zöld marketing mögött mindig konkrét, valós környezeti előny álljon. Ilyen lehet egy technológiaváltás, amely kevesebb mennyiségű, vagy könnyebben kezelhető melléktermékeket, hulladékot termel a végtermék mellett. Ilyen lehet egy hathatós kibocsátáscsökkentés, energiahatékonysági beruházások, vagy például megújuló energia felhasználásához napelemek, illetve szélturbinák telepítése. Ha elvégezzük a tanulmányainkat és indítanánk egy vállalkozást biztos van konkrét elképzelésünk, de legalább valami konkrét ötletünk, mai még kiegészítésre vár. Sok mindenre kell gondolnunk többek között a marketingünkre, de milyen is egy jó marketing? Hát nem egyértelmű? Az modern marketing, ami új és éppen az emberek érdeklődésének középpontjában áll. Gondoltad volna, hogy a vásárlók 49%-a hajlandó többet fizetni egy termékért, ha az környezetbarát? Pontosan ez derül ki a Nielsen globális kutatásából.

Valóban sikerülhet ez? Igen! Hiszen például az egyik legismertebb kávézónak a Starbucks-nak is sikerült. Kávét ragadva sokan 5% poliuretán műanyagot tartalmazó eldobható kávéscsészéket választanak, ami megnehezíti az újrahasznosítást és a komposztálást. A Starbucks azonban környezetbarát konténert fejleszt ki, amely 2020-ig megduplázza a csészék újrahasznosított tartalmát és újrafelhasználhatóságát. A cég elkötelezett amellett, hogy 99% -ban etikusan beszerzett kávéval dolgozik, ezzel a kávé a világ első fenntartható mezőgazdasági terméke lesz, és 2025-ig 100 millió kávéfát biztosít a gazdálkodóknak. A Starbucks emellett 10 000 energiahatékony, zöld kiskereskedelmi üzletet is szeretne építeni és működtetni 2025-ig.

Vigh Zsófia

2022. April 19. - 12:31